Anda Dihargai....

Ahad, 24 Julai 2011

Ramadhan yang dinanti.....


Meniti hari-hari yang berbaki kurang lebih seminggu lagi... Berdebar-debar dalam hati...entahkan diberi kesempatan untuk menjenguk Ramadhan kali ini... Ya Allah, mengapa setiap kali menanti kunjung tibanya Ramadhan itu, hati ini begitu sayu... Pelbagai macam cerita dan episod silam bermain di fikiran ini. 


Ya Allah,

Sampaikanlah akan Mu buat diriku ini, fajar Ramadhan kali ini... Kuatkanlah semangat dan kesungguhan dalam diri untuk menjadikan Ramadhan kali ini jauh lebih baik dari Ramadhan yang sebelumnya. Andai ada kesempatanku lagi untuk menghirup dinginnya subuh Ramadhan nanti, biarlah ianya menjadi hirupan nafas dari seorang hamba yang insaf akan segala dosa-dosanya. Biarlah dapat kuteruskan langkah kaki yang kian meniti usia ini dengan penuh rasa keinsafan dan tawadhu' kepadaMu...


Ya Allah,

Jadikanlah Ramadhan kali ini sesempurna yang dapat agar ia kan menjadi contoh teladan buat anak-anak yang tersayang. Biarlah mereka, insan-insan itu dengan pendapat dan tafsirannya yang tersendiri, namun bagiku, biarlah hanya Kau di dalam hati ini. Andai lemah jiwa ragaku nanti, Kau tiupkanlah kekuatan umpama kesungguhan para sahabat yang menegakkan kebenaran dan keadilan di muka bumi ini demi ad-deen yang suci lagi agung ini. 

Ya Allah, ampunkanlah diri hamba berdosa ini.... 

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails